2009. július 29., szerda

DVTK - DVSC másodszor

Nagyon másként is tud mutatni ugyanaz a mérkőzés a helyszínen és a tv-ben, ezért szeretem megnézni a DVTK meccseket újra.

Szerencsére a városi tv évek óta ott van minden találkozón, így adott a lehetőség. Kedd este is leültem a tv elé, és mit látok? Semmit. Még nem tudom, miért, de nem volt DVTK - DVSC.

Szerencsére még vasárnap felvettem a Sport Tv-s ismétlést, csak nem volt időm megnézni, így elővettem a dvd-t.

Elsősorban arra voltam kíváncsi, mi változott a meccs elejéhez képest, mi történt, hogy a kezdeti bizonytalanság után a DVTK szép lassan átvete a játék irányítását. A magyarázatot Várhidi Péter mutatta meg: összeállt a letámadás. Az elején valamiért nem működött, de amikor belelendült a csapat, akkor rengeteg labdát sikerült szerezni és onnantól a Debrecen a második félidő egy periódusát kivéve nem is tűnt fel a kapu előtt. Így az is érthető, hogy miért fáradt el a csapat a második játkrész végére, a letámadáshoz rengeteget kell futni, ami viszi az erőt. Fogunk még ezzel a taktikával meccset nyerni, de félő, lesz olyan csapat, amelyik kihasználja majd a végét.

Érdekes, hogy mindenki kiemelte Szabó Viktor mentaláitását, holott eddig is tudtuk róla, nem aza a baj, hogy nem akar játszani, gólt lőni. De ilyen az egész csapat, ahol mindenki automatikusan támadja a labdát, ott nem lehet kilógni, illetve csak kilógni lehet. Nem akarom kissebbíteni Szabó érdemeit, de ez a természetes.

Az nem élő közvetítésben az is jó, hogy lehet várni a kulcsmomentumokat. A Köteles - Dombi párharc is ilyen volt. Azt hiszem, Kötél elsősorban fejben verte meg Dombit. Nekem a helyszínen két dolog futott át az agyamon, néhány hónapja Bajzát egy kísértetiesen hasonló szituációban megcsinálta a lövőcselt, majd ellőtte Köteles fölött a labdát, Dombitól pedig azt vártam, hogy megpróbálja elhúzni a labdát, legfeljebb büntető lesz belőle. Kötél kivárt és nyert. Tényleg döntő szituáció volt.

Az élőben látottak alapján született bejegyzésben írtam, féltem, hogy a fáradt Lippai elhibázza a büntetőt, de azt is, hogy csatárposzton van lehetőség "pihenni" is egy keveset. Nos, Lippai a sárga lapot érő visszahúzása után sokat már nem avatkozott játékba, mintha tudta volna, lesz még egy momentuma. Volt, és győztes gólt szerzett.

8 megjegyzés:

  1. sziasztok,

    egy olyan kollégát keresnék, aki szereti a Diósgyőrt, Miskolcon él, és szeret fotózni.

    feladata lenne: a magyarfutball.hu igen reményteljesen alakuló oldalához kellene fotókat csinálni a jelenlegi stadionról,
    majd az épülő új tribünről akár minden héten.

    fizetség nincs, a dicsőség örök!

    köszönöm

    VálaszTörlés
  2. "Kötél elsősorban fejben verte meg Dombit"
    Megírtam a tudósítás kommentjében! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Piros!
    Ilyen képeket csináltam nemrég
    http://picasaweb.google.com/bebaegy/DVTKStadionSKRnyKeADiSgyRNyRegyhZaMeccsNapjN#
    ha érsz velük valamit, használd bátran.

    VálaszTörlés
  4. @wmitty: Te szellemi győzelmet írtál :-)

    VálaszTörlés
  5. wmitty,
    lenne kedved újra képeket csinálni?
    sajnos szigorú elveket követnek a fiúk, ilyeneket pl:

    - felhős idő (könnyebb kezelni a fényviszonyokat...)
    - üres stadion,
    - lelátók minden oldalon,
    - félpályás képek,
    - kapuval szemközti képek,
    - eredményjelző
    - pénztár,
    - stb.

    linkelek kettőt, ami szerintem etalonnak tekinthető:
    http://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/83
    http://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/3

    ha be tudnál kéredzkedni, és hasonló elvek szerint fotózni, az isteni lenne.
    jó lenne, ha a DVTK is a magához méltó minőségben szerepelne az oldalon.
    én már feltöltöttem az összes uefa és kek meccsét, de sajnos fotózni nem tudok, mert nem Miskolcon élek, és jó gépem sincs.

    üdv,
    Zoli

    VálaszTörlés
  6. ja, és külön lap van az oldalon
    a füves edzőpályának
    a műfüvesnek
    és a salakosnak is.

    ezeket is jó lenne, ha valaki körbefotózná...
    :-)

    VálaszTörlés
  7. Piros:
    nem akartam nagyon felajánlkozni, már csak azért se, mert nem vagyok fotós, profi gépem sincs.
    De ha a mellékelt fényképek "színvonala" amúgy megfelelő számodra, akkor hasonlókat - de már az általad megadott szempontok szerint - megpróbálok majd készíteni a belátható jövőben.

    VálaszTörlés