2010. április 24., szombat

Koreográfia 1970(?)-ből

Az alábbi fotót először a DVTK centenáriumára rendezett 100 év 100 kép kiállításon láttam, amit a Club Miskolc rendezett. (Arról sem írtam még, de legalább az emlékezetem majd letisztítja és nem fogok lényegtelen dolgokról ömlengeni.) Most pedig piros küldte át.

Tippem szerint a fotó "felszabadulásunk" 25. évfordulóján, azaz 1970-ben készülhetett. Elsőre a képnek semmi köze a Diósgyőrhöz azon kívül, hogy a DVTK Stadionban készült. Másodszorra sem.

Harmadszorra viszont mégis. Amikor 1997 augusztusában a DFC - Újpest meccs előtti koreográfiára készültünk (mármint az ultrák, én inkább csak passzív szemlélő voltam), az volt a legnagyobb kétségem, hogy az egyszerű szurkolók felemelik-e a kartonlapokat. Mint ismert, felemelték.

Nem állítom, hogy a kettőnek köze van egymáshoz, de ez a kép számomra azt bizonyítja, nem feltétlenül volt újdonság a nézők számára holmi koreográfia.

(Végére zárójelben: koreográfia és koreográfia közt is hatalmas különbség van, mégha látványra ugyanaz is. Nem mindegy, hogy egy központi akarat - legyen az párt vagy klub - ötlete és pénze valósul meg vagy a szurkolók állnak össze egy cél érdekében. Éljenek az alulról jövő kezdeményezések!)

1 megjegyzés:

  1. a kép forrása:
    http://www.atjarokhe.hu/wp-content/uploads/2009/12/e-k-i-atjaro-egyszer-volt-hol-nem-volt-acelvaros.pdf

    elég jó kis anyag Miskolcról

    VálaszTörlés