2009. november 26., csütörtök

A harmadik centenáriumi sál

Mottó: Azért írok időnként sálakról, hátha egyszer
valaki megdob egy Emigrantes Rojos sállal

Ha ilyen ütemben javulnak a centenáriumi sálak, mint ahová az első után most eljutottunk, akkor 2010 végén a Diósgyőré lesz a világ legjobb nyakbavalója. Az első pocsék volt, a második jó, a harmadik pedig tele egy csomó jó ötlettel már-már kiváló. Már egy jó ideje enyém a sál, elsőként kaptam meg azzal a feltéttellel, hogy írjak róla a blogomban, amit meg is ígértem. És az ígéret...

De lássuk tételesen!


Az első oldal alapján az egyik legkiválóbb diósgyőri sál. Nagyon tetszik a stadionos megoldás, legalább így maradjon meg a gólyalábas tribünök sziluettje az örökkévalóságnak. (Lehet, túl optimista vagyok, a kanyarok lebontásáról és a stadionrekonstrukció befejezéséről még nem tudni biztosat.) A címer elforgatása is ötletes, jó példa arra, hogyan lehet hozzányúlni egy "szent" dologhoz. Nekem még a labda is elfér rajta, viszont a 100-as szám alja már nem jó irányba áll, annak szerintem nem a fej fölé kihúzott, hanem a nyakban megkötött sál esetén kell mutatnia.


A másik oldal viszont már kevésbé nyerte el a tetszésemet. A "Minden meccs ajándék" elmegy, a "100 éve csak a Diósgyőr" nagyon jó, most még porosabbnak érzem az előző sálon olvasott "100 éves a Diósgyőr" feliratot. A "Sorsod Borsod" nekem már sok, amellett, hogy nem is szeretem ezt a szlogent, ezzel már túl sok elem került a sálra. A fekete hátteret próbálták magyarázni a sálkészítők, de mi szerepe van a fekete csíknak?

Összességében jó ránézni az első oldalra, a másik viszont inkább a São Paulo FC színvilága, mint a Diósgyőré. Ezen kívül az anyagát érheti még kritika, nekem kicsit sok a műanyag benne, egy kicsit puhább kényelmesebb viselet lenne. És a szokásos hiba, amit Paparazzo már a korábbi sálról írt bejegyzésemhez kommentelt: a két oldal alja ugyanabba az irányba néz, így fennáll a görbülésveszély.

(Kötött kétoldalas Diósgyőr centenáriumi sál, 2200 forint, szabadpiaci forgalomba nem került)

Végezetül egy infó: a Mini Olimpiában és a klubházban is azt mondták, már csak napok kérdése, hogy befusson a következő centenáriumi sál (ami ugyanaz lesz).

7 megjegyzés:

  1. Hozzad hasonlo fanatikus gyujtokent remelem,hogy ez egy folyamat kezdete es ezentul igenyes darabokkal talalkozhatunk viszont a merkozeseken.Hamarosan pedig jon A KANYAR RABJAI....

    VálaszTörlés
  2. Hát nekem ez sem tetszik, kihagyom. Valóban sok, és ciki is, ez a sorsod borsod duma, na meg az a hatalmas fekete paca... A betűtípus is kimondottan randa. Amatőr munka.

    VálaszTörlés
  3. Névtelenül fikázni könnyű, jobbat csinálni kellene...
    Szerintem nagyon jó sál, az utóbbi évek egyik legjobb diósgyőri sálja.
    Ha ez a amatőr, akkor a többi milyen?

    VálaszTörlés
  4. Leírtam a véleményemet, nem fikáztam. A kritika nem egyenlő a fikázással. Ha neked ez tetszik, örülj a sáladnak.
    Megjegyzem, főzni sem tudok, de ha elém raknak egy csúnya és rossz ételt, arról ugyanúgy elmondom a véleményem.
    Hogy a többi milyen? Szintén silány amatőr munka. (Azt már csak mellesleg és zárójelben jegyzem meg, hogy szebbet, és jobbat tervezek bármikor. Ugyanis tervezőgrafikus vagyok.)

    VálaszTörlés
  5. Névtelen: akkor hajrá! Szerintem van aki segítene a terv megvalósításában, gyártás szempontjából. Valaki megpróbált valamit megcsinálni, ami fontos neki, ami érdekli, mert úgy gondolta, hogy javítani kell a "sálhelyzeten". Lehet, hogy amatőr, de benne van a szíve. Akkor lehet profin még jobbat csinálni, hadd legyen egy kiváló diósgyőri sálunk! Sokan megköszönnék.

    VálaszTörlés
  6. @Névtelen: Azért egy szakács szájából jobban hangzik, hogy ez a leves ehetetlen, mint egy névtelenéből! Én is csak biztatni tudlak, készíts jobbat, csak nyerhetünk vele. Tudod, van olyan fodrász, akinek ez a szakmája, ebből próbál megélni, de én nem vágatom vele a hajam, mert nem akarok hülyén kinézni.

    Egyetértek Jgermeisterrel, - akinek tudtommal semmi köze a sálhoz, nem a sajátját védi -, amit írtál, tényleg fikázás. Ahogy írtam, nekem sem tetszik a "Sorsod Borsod" és a "fekete paca", szóval nem a véleményeddel nem értek egyet, hanem a stílussal.

    Amatőr? Igen. Ez a blog is amatőr, nem ebből él a sál készítője sem, és én sem. Ha iparművészeti remeket keresel, akkor rossz helyen jársz.

    És légy szíves válassz nicknevet, mert megérjük, holnap majd valaki azzal állít be, hogy pro licences edző, ezért ezt jobban tudja. Mi pedig csak kapkodjuk a fejünket.

    Ez komoly, valóban erősen gondolkodom, hogy átállítsam a blogot, ne lehessen névtelenül kommentelni.

    VálaszTörlés
  7. Szoval emlitettem A KANYAR RABJAI-t legutobb.A drukkerkocsma Diosgyor topikjaban megtekintheto.A kommenteket is oda, ne ronditsuk el a Norbi blogjat fikazassal ujfent.Ciao

    VálaszTörlés