2010. február 1., hétfő

Jelentés a pálya mellől (DVTK - Kazincbarcika 0-0, 0-1, 3-1)

Már több mint egy hete volt egy edzőmeccs a Kazincbarcika ellen, amiről még nem írtam. Illetve írtam a twitteren, de a blogon még nem.

Bojan Brnovic küzd (Fotó: BOON)

A 140 karakterbe is belenyomtam, hogy "külön élmény, hogy közvetlenül a vonal mellől néztem". Régen volt már ilyen, utoljára a hetedosztálybeli meccseken, előtte pedig a tartalékbajnokikon, a kis füvesen. Ha a gödör salakján, a kis füvesen vagy mostanában a műfüvön volt meccs, azt általában arról a néhány betonlépcsőről figyeltem, amit letettek a pálya mellé. Tényleg egészen más testközelből látni az eseményeket, sokkal gyorsabban, dinamikusabban történik minden, onnan lehet igazán érezni, mekkora különbség van egy amatőr és egy profi játékos teljesítménye közt.

A Kazincbarcika ellen három harmadot játszottak a csapatok, feltételezem elsősorban azért, hogy az edzők többször instruálhassák a játékosokat. Az első edzőmeccsről lemaradtam, ezért most láttam az új játékosokat először ellenfél ellen, kíváncsi voltam, mit tudnak.

A horvát kapus, Ivan Rados minden labdát megfogott, de a többsége ki is jött róla, másnap a teremfocin sokkal jobb teljesítményt nyújtott. A másik kapus, Malinauskas szerintem végigunatkozta a harmadik harmadot, akkor már alig jött át a Barcika a félpályán. Így róla sokat nem tudok mondani.

Supicot most láttam először DVTK-mezben, nem tűnik rossznak, de majd érdekesebb lesz, ha jobban nyom az ellenfél. Jeknicet is jó játékosnak tartom, de néha képes olyan hibákat véteni, hogy! (A félreértések elkerülése végett ez nem erre a meccsre vonatkozik, hanem általában.) A másik horvát próbajátékos, Igor Gal is jónak tűnt, őt Tornyi kipróbálta a középpályán is. Egy meccs alapján azt mondom, szerintem a védelem lesz az igazi helye, de középen akkor ott van Supic és Jeknic is, szóval lehet sakkozni. Már persze, ha marad Gal. Knezovicról bármit is írnék, ő már vasárnap sem játszott, biztosan nem lesz a DVTK játékosa. A helyszínen sárga cipőjéről lehetett megismerni, balszerencséjére pont akkor volt pályán, mikor a csapat már nem védekezett, hanem támadott. Bevallom őszintén, én semmit nem láttam tőle, sem rosszat, sem jót. És balhátvédben ott volt Zámbó is, aki nem győzött meg róla, hogy tavasszal rendben lesz a poszt, főleg, hogy másnap Horváth Gábor megsérült. A jobbhátvéddel viszont nem lesz baj, Bognár most is jó volt, a vége felé rengetegszer jött előre is. Tetszett, hogy időnként váltottak Vukadinoviccsal, nem Bognárnak kellett visszaloholnia egy elvesztett labda után. A beadásokat pedig fogjuk a fáradt lábra.

A középpályából az első harmadban nem sokat láttam, mert elsősorban fotóztam, így az újak közül Somorjai és Dobos kimarad az értékelésől. Ha hazajön a csapat, majd külön figyelek rájuk. Később pályára lépett még Parvu, akit mellettem nagyon szidott egy néző, pedig nem volt gyenge. Szívesen megnéztem volna, mit tud, ha van ideje beilleszkedni a csapatba, mert a képességei jónak tűntek. De ezt már nem tudjuk meg, igaz Tornyi sem azért küldte el, mert béna lett volna, hanem egyszerűen nem fért be az edzőtáborba utazó keretbe. (Ha jól tudom, akkor 20/21+3 fős lesz a végleges keret, ami azt jelenti, játékosbőségre nem számíthatunk. Bízzunk benne, elkerülnek a sérülések és van több játékos is, aki több poszton is használható.) Érdekes volt, hogy a szélső középpályások nem a vonal mellett játszottak - a pálya mellett állva ez még feltűnőbb volt -, hanem bentebb, ami miatt ugyan a középpálya besűrűsödött, de a szélső védőknek több helyük volt fellépni. Ugyanakkor olyat is régen láttam, hogy egy támadásbefejezéshez négyen-öten is odaérjenek a kapu elé. Ha így be tudjuk bajnokikon is szorítani az ellenfelet, akkor jó lesz Vukadinovic és Roszel is.

Elöl Bacsa kezdett, gondolom, nála elsődleges cél, hogy szokja a felnőttek játékát. Meglepődnék, ha csak csereként is, de játszana tavasszal, bár pont a csatárposzt az, ahol egy tejfölösszájú leghamarabb bizalmat kaphat. Ha öt perc alatt hibát hibára halmoz, akkor sem következik ebből egyenesen a vereség, de ha ugyanezt egy kapus teszi, akkor örökre leírhatja magát. A második és a harmadik harmadot Bajzát és Brnovic játszotta végig, előbbi szerzett is két gólt. Megismétlem, amit a vasárnapi teremfoci után írtam: azért nekem mégis csak Brnovic játéka ígér többet, ha ő nincs, akkor nincs, aki lekészítse a labdát Bajzátnak az első gól előtt, illetve a második gólnál centimétereken múlt, hogy nem ő lett a gólszerző. Kíváncsian várom, milyen lesz egy Balajti-Brnovic csatárpáros, viszont meglepne, ha összeállna a BBB csatársor. A BBBB pedig maximum akkor fordulhat elő, ha Péchy Tibor valamelyik meccs reggelén bezárja Tornyi Barnabást a fürdőszobába és helyette ő ül le a kispadra.

Most megnéztem a meccs jegyzőkönyvét. Játszott meg Abdouraman és az sokat elárul a teljesítményéről, hogy nem is jutott a középpályások közt eszembe. Nem tudom, mi lehetett vele, kissé kedvetlennek tűnt, nem lépett fel a támadásokkal, gyakorlatilag semmit nem csinált. Nem véletlen, hogy Tornyi el is küldte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése