2010. február 8., hétfő

DVTK centenárium a weben - 2. rész

Január elején írtam a három centenáriumi honlapról, illetve arról, amit akkor látni lehetett belőlük.

Azóta sokat változott a helyzet, elindult a hivatalos honlap és bp-ék is előrukkoltak egy csomó anyaggal és a piros oldalára is felkerült néhány finomság.

A múltkorihoz képest nézzük fordított sorrendben az oldalakat!

DVTK100.hu - aktualitások aktualitás nélkül

A DVTK100.hu-ban nem csalódtam, valóban nem lett egy nagy durranás. A dizájn szódával elmegy, de a tartalom elég "vékonka". A linkek, kapcsolat fel sincs töltve (tényleg, ki készíti az oldalt a város megbízásából?), a történelem a DVTK.eu oldalról származik. És tulajdonképpen ezen a ponton derül ki, hogy ez az oldal valójában nem is a DVTK 100 évének, hanem a centenáriumi ünnepségsorozatnak lett dedikálva. Ezután már egyáltalán nem meglepő, - bár elsőre becsapott a "Az első 100 év képekben" felirat, - hogy a képek közt egyetlen megsárgult fekete-fehéret sem találni, hanem csak az aktuális események fotóit. A videógaléria pedig a MiNap online DVTK 100 címkével ellátott videóinak gyűjteményét, illetve a Youtube-ra feltöltött DVTK-videók szemezgetését takarja.

Semmi bajom azzal, ha egy eseménynek saját honlapot szentelnek (sőt!), de kíváncsi leszek, a tartalom mennyiben tér majd el a MiNap DVTK100 oldalától. Ha ugyanaz, neadjisten kevesebb lesz, akkor egy szép pénzkidobásnak leszünk szemtanúi. Mindenesetre hétfőn este ugyanaz a tartalom található rajta, mint amit szombaton láttam. Pedig közben azért volt két koszorúzás, egy edzőmeccs és egy centenáriumi buli is...

DVTK100ev.hu - régi fotók az ínyenceknek

Másodikként következzék a DVTK100ev.hu! A dizájnt már a múltkor is dicsértem, viszont mostanra előjött a tartalom is. Ha a DVTK100.hu az aktualitásokra, akkor a DVTK100ev.hu a képekre megy rá. Viszont ők nem rosszul! Elhihetitek, láttam már néhány diósgyőri fotót, van is jó pár a birtokomban, de bőven találtam újdonságot az oldalon. Már a 34 csapatkép közt is, az 50 egyéb régi kép közt még inkább. Egyetlen hiányérzetem csak a képaláírások esetlegessége miatt van, remélem, eljut odáig az oldal, hogy azokat is sikerül idővel kitölteni. A használhatóságot sokban javítaná, ha legalább a datálás meglenne, persze a tökéletességet a képen szereplők megnevezése jelentené. (Nekem jobban esne a kronológiai sorrend is, de ez tényleg apróság.) Ezen kívül van egy aktuális képtár, rövid történelem (Sike Gábor munkája), fórum és külön oldal a centenáriumi filmnek.


Diósgyőri webmúzeum - a Vasgyár oldal a legújabb meglepetés

A Diósgyőri Webmúzeum folyamatosan készül, ezért ott szombaton nem volt semmi extra megjelenés, de a legutóbbi írásom óta is tűntek fel újdonságok: a frissítéseken túl hatalmas ötlet a Vasgyár menüpont, ami az egykori első pályát helyezi el, valamint technikailag is szuper az egykori és a mai "vasgyári gyarmat" összehasonlítása.

Érdekes, három igencsak hasonló oldalnak tűnik elsőre, valójában mégis karakteresen elkülönül a tartalmuk egymástól.

8 megjegyzés:

  1. amíg élek én csak a DIÓSGYŐR!

    VálaszTörlés
  2. Pfff...Szegényes, roppant szegényes, mind tartalmában, mind külalakjában. Sajnos ez az egész centánáriumi ünnep kétfilléresre sikeredett. Egyedül talán a dvd kiadvány az, ami hozza az ilyenkkor elvárható színvonalat.

    VálaszTörlés
  3. http://100ev.uw.hu/zene/zeneindex.html

    a legújabb meglepetés,
    hallgatható.

    ha van kiegészítenivalótok, írjatok

    VálaszTörlés
  4. erősen hiánypótló.

    nyelvtannácizmus:

    Zúg a szép volt fiúk, ha gólkat lövünk, - gólokat

    Hé, olé! Miskolc a jó! - én é-olénak és jobbnak ismerem, bár ez utóbbit mindenki máshogy mondja.

    Mindig ide térünk haza. - mi mindig...

    Kelepel de minden stadionba, - ez szerintem kelepeld el.

    nekem hiányzik az aki diósgyőri..., a vereslacis dí-ós-győr, álé-álé-álé, a gyerünk, gyerünk, a sálazás, a miskolc, a vörös szörnyeteg. ezekhez van hanganyagom is, keress meg mélben.

    VálaszTörlés
  5. hibák biztos akadnak benne, köszi a javításokat.

    bár nem mindig egyszerű az "ordítások" hangját írásban visszaadni.

    pl. ahol "hej, hej" szerepel, ott általában artikulálatlan "ej, á-éj" szerűséget kiabálunk.
    ugyan ez a helyzet az általad említett "É-olé" val,
    amit azért írtam inkább "Hé, olé"-nek, mert annak van értelme, és ugye az irodalomban igyekszünk ilyeneket használni :-)

    a "Miskolc a jó"-t és a "kelepel de"-t pedig én így ismerem, bár az utóbbiban egyet értek, hogy a te verziód értelmesebb.

    a hanganyagok forrásait még nem jelöltem,
    de a youtubról vannak,
    TifoMiskolc, Peeetike és 1910ultras feltöltései

    írok mélt

    VálaszTörlés
  6. @piros: érdemes átböngészni ezt az oldalt is: http://www.freeweb.hu/harcosok/harcosok_t/dalok1.htm

    VálaszTörlés
  7. utólag rájött GuLi is, hogy neki is innen vannak :-)

    ti hogy tudjátok a vereslacis dalt?
    "Go, go, go" vagy "Gól gól gól"?

    mert én szerintem gól gól gól

    VálaszTörlés
  8. @piros: ha Laci szándéka szerint go, go, go is lett volna, akkor is gól, gól, gól lett belőle - ami nem is meglepő, ismerve a magyarok idegennyelv-tudását

    VálaszTörlés