2010. június 2., szerda

Limitált csíkos sál

Mottó: Azért írok időnként sálakról, hátha egyszer
valaki megdob egy Emigrantes Rojos sállal

A twitteren olvashattátok, hogy szereztem néhány sálat a közelmúltban. Ezeket próbálom feldolgozni. Mindjárt elsőnek egy limitált csíkos sálat.


Hogy miért csíkos, azt nem kell különösképpen magyarázni, de a limitáltat sem: mindössze tizenegynéhány példány létezik ebből a típusból. Sőt valójában annyi sem, mert a többségen még a tulajdonos neve is bele van hímezve. Pont ezért volt nehéz beszerezni, de végül sikerült.

Nem vagyok különösképpen vizuális típus, szövegben rögtön észreveszek minden finomságot, de a színekben még nagyobb dolgok fölött is hajlamos vagyok elsiklani. Amit ebben a témában tudok, azt inkább olvastam. Ez azért érdekes, mert emlékeim szerint a zöld szín bármelyik árnyalata mehet a másik mellé, viszont a piros különböző árnyalatai nem biztos, hogy jól mutatnak. Ez a sál a cáfolat, amit sosem hittem volna, elfér egymás mellett a piros és a bordó szín, ami rögtön megbolondítja a klasszikus csíkos mintát.

Limitált csíkos sálnak neveztem el, azonban a legjellemzőbb tulajdonsága az anyaga. Többször írtam sálakról, hogy "kicsit műanyagos az ízlésemnek", no, ennek aztán nem. Nagyon finom puha, élvezet megérinteni, 10/10, ahogy Gyuri fogalmazott: mindennapi viseletre is alkalmas. Majd ha erre jár Technics1910, remélhetőleg elmagyarázza, hogy például a gólyalábas lelátós sál jacquard, ez pedig ... típusú.



Ezen kívül nagyon tetszik a hímzett Diósgyőr felirat. Maga a kivitelezés és az egyszerűség is, semmi hangzatos szlogen, pusztán a név.



A logó is nagyon jó minőségű, viszont itt már elveszett az egyszerűség erénye. Aprólékosan ki van dolgozva és kis méretben is értelmezhető az összes részlet, mégis azt mondom: sok. Jó lenne önmagában a címer, önmagában a fűzős labda, talán még egymás mellett is, de hogy a labda felét egy piros-fehér csíkos célkör foglalja el azt már nem tudom mire vélni.

Összességében kitűnő ez a sál, a csíkos sálak közt is sikerült újat alkotni, pont ezért fájlalom, hogy nagyon kis darabszámban készült.

(Valami kétezer forintot adtam érte, kereskedelmi forgalomba nem került.)

8 megjegyzés:

  1. Magam is gyűjtöm a Diósgyőr sálakat(kb. 11 van). Azért nem tudom pontosan, mert még a tavaszi DVSC elleni meccs sokkhatásaként bedobozoltam minden DVTK relikviámat és jelenleg nincs kedvem nézegetni őket...
    Szép ez a sál, irigységemet némileg csökkenti, hogy nekem pedig van Emigrantes sálam. :)

    VálaszTörlés
  2. nekem van emigrantes sálam és ilyen is névreszóló;)

    VálaszTörlés
  3. @Zek1975 @tamburo CUD
    És melyikőtök adja (el) nekem?

    VálaszTörlés
  4. Sajnos ebben nem tudok segíteni. Viszont ha van még olyan programfüzet, ami nincs meg neked, azt megnézhetem (elég sokból van két példány).

    VálaszTörlés
  5. Az alábbi linkeken megtalálod félkövérítve, hogy mi hiányzik Gólöröm, Katlan, de ide is másolom. Összesen 9 darab.

    2000. április 22. DFC - Haladás
    2001. november 10. DVTK - BKV
    2001. november 24. DVTK - Kecskemét
    2003. április 23. DVTK - Százhalombatta
    2005. december 3. DVTK - MTK
    2006. december 9. DVTK - REAC
    2007. április 21. DVTK - Debrecen
    2008. március 8. DVTK - ZTE
    2008. március 22. DVTK - Kaposvár

    VálaszTörlés
  6. Az egyik legjobb sál ami készült. Szerencsére nekem is van belőle ;)

    VálaszTörlés
  7. Most jól beégtem! A felsoroltak közül egyik sincs meg duplán, pedig tényleg "arasznyi" mennyiségről van szó. Viszont egy 1987. novemberi DVTK Műsor című kiadványt(szintén a meccsek előtt adták) feltudok ajánlani grátisz. Ha adsz egy címet elpostázom, ha nincs meg.

    VálaszTörlés
  8. @Zek1975: Hú, azt nagyon megköszönném! A '80-as években nem jártam még meccsre, azt sem tudom, milyen kiadványok voltak. nkocsis@freemail.hu

    Egyébként semmi baj, nekem majd méteres kupacban állnak a másodpéldányok, mégis van, ami nincs meg.

    VálaszTörlés